ІНДУСТРІАЛЬНА СПАДЩИНА КАТЕРИНИНСЬКОЇ ЗАЛІЗНИЦІ

Катерининська залізниця - перша державна залізниця на території України, побудована протягом 1881–1904 рр. 

Роботи з будівництва першої черги залізниці тривали всього 34 місяці. 18 травня 1884 року із відкриттям двоярусного залізнично-автомобільного мосту через річку Дніпро розпочався регулярний рух товарних і пасажирських поїздів. Залізниця стала запорукою бурхливої індустріалізації наприкінці ХІХ століття, яка пролягала територією Харківської, Херсонської, Таврійської, Катеринославської губерній і територією Донеччини.У 1961 році залізниця отримала свою сучасну назву – Придніпровська залізниця. 

Старовинні об’єкти, що залишилися з часів будівництва залізниці, є пам’ятками індустріальної спадщини Криворіжжя, а саме водопропускні труби, насипи залізничного полотна, залишки опор мостів. Водопропускні труби будувалися під залізничним полотном для водовідведення на місці перетинання насипом водотоків балок та річок. Мають характерний для подібних споруд архітектурний вигляд, викладені з гранітних блоків (кін.ХІХ-поч.ХХст.). Збереглися водопропускні труби - в селищі Стародобровольське, Зеленому, біля ландшафтного заказника Візирка; на Гданцівці, балці Північна Червона, на Карнаватці. 

ЗАЛИШКИ «ЧЕРВОНОГО МОСТУ» САКСАГАНСЬКОЇ ГІЛКИ ЗАЛІЗНИЦІ

Міст збудований через балку Північну Червону у проміжку 1895-1898 рр. 

Елемент Саксаганської гілки залізниці, яка з'єднала залізничні станції Карнаватку та П'ятихатки. Міст подвійний. Друга черга будувалася за більшими версіями в роках 1927-1928 або 1935 років. Наразі - руїни. Від старого мосту залишилися устаті на бортах балки, збудовані з тесаних гранітних блоків. Опорні біки мосту зруйновані. Більш молодий міст зберігся краще - 2 високих опорних біки з червоного граніту та обидва стійкі.
На одному з цих биків розміщується штучний скеледром, яким опікується ГО «Скелелази Кривого Рогу».

Біля опорного посту зберігся фрагмент Саксаганської гілки залізниці, побудований протягом 1895-1896 років. Насип згори відсипана шаром черпашкового детриту для дренажу полотна. Насип збудовано для одноколійної залізниці, що функціонувала до 2-ї світової війни.