БУДІВЛЯ ЗАЛІЗНИЧНОГО ВОКЗАЛУ «КРИВИЙ РІГ-ГОЛОВНИЙ» ТА ЗАЛІЗНИЧНЕ СЕЛИЩЕ ДОВГИНЦЕВО
Рік будівництва - 1884 - залізничні ворота міста. Будівля збудована з будівельного каменю. Стиль - неоготика, мавританський. Пам'ятка історії та культури місцевого значення.
На початку ХІХ століття у розпорядженні генерала Долгінцева надали досить велику ділянку землі неподалік Кривого Рогу, який у той час був військовим поселенням, а з 1857 року – містечком. Населений пункт, де оселився генерал та його кріпосні, розрісся у село, яке називали Катеринівкою. Але з часом прізвище генерала стало і власною назвою поселення, яке назвали Долгінцевим (пізніше Довгинцеве).
Олександр Поль , ініціатор промислової розробки залізних руд, краєзнавець, відомий суспільний діяч Катеринославської губернії у 1870 році вперше звернувся з клопотанням «Про будівництво залізниці, що могла б з'єднати кам'яно-вугільні шахти Донецького басейну з Криворізькими залізними рудами».
Уже за 3 роки неподалік від маєтку генерала Долгінцева відкрилась велика вузлова станція на 5 колій, яка перейняла свою назву від селища.
У 1924 році селище Довгинцеве перейменовано на Бухаріно, і називалося так до 1936 року.
7 грудня 1979 року Указом Президії Верховної Ради Української РСР на карті міста Кривого Рогу з’явилася нова адміністративно-територіальна одиниця – Довгинцівський район, наймолодший серед усіх районів нашого міста, спеціалізацією якого є залізниця.
Невелика кількість споруд, що збереглися за той час, сьогодні є архітектурною історичною цінністю Кривого Рогу. Серед них одна з найстаріших будівель сучасної залізничної станції «Кривий Ріг-Головний» - будівля магазину (кладка стін - бутовий камінь, стиль - псевдоготика, 1884 р.), житлові будинки 1900-1902 рр., архітектура 1931 р. (конструктивізм).
Але найголовнішою візитівкою району та міста загалом є будівля залізничної станції.